Friday, April 16, 2010

Buku Ejaan Saya [Program SPM Pra SKUK 2010]

Prasekolah SK Ulu Kakus tidak ketinggalan untuk menjalankan aktiviti menulis perkataan (ejaan). Kami namakan aktiviti ni Program SPM Pra SKUK [SPM = Saya Pandai Mengeja].

Selama ni, sticker memang selalu diberi tetapi idea menggunakan buku kecil untuk membuat aktiviti ejaan ini betul-betul menaikkan semangat anak-anak Kakus untuk berusaha dengan lebih gigih. 

Thank you Kak G (Pra SKDUA) kerana berkongsi idea ni.

Bila melihat gambar-gambar yang diupload oleh Kak G, saya betul-betul bersemangat untuk mencuba aktiviti ni untuk anak-anak pra. Saya sempat lagi menayangkan gambar-gambar tersebut di dalam kelas untuk tatapan anak-anak pra sebagai satu suntikan semangat dan motivasi kepada anak-anak ku yang mereka pun boleh melakukannya! Balik dari kerja terus membuat buku ejaan untuk anak-anak pra.

Inilah buku ejaan yang telah disediakan. hmm, kalau nak beli pun susah sebab berada jauh di pedalaman.. jadi gunalah sumber yang ada ;)

Saya buat buku ni dalam 3 warna (mengikut meja). Best juga ikut meja. Ini supaya setiap meja akan berusaha gigih agar mereka yang paling banyak mendapat sticker dalam buku mereka. 


Inilah wajah-wajah ceria yang berjaya mendapat sticker pada hari ni!
Sneider, Bentley, Sherina, Tracy, Teresa & Elvina

No comments:

Post a Comment